8 aug. 2011

Still alive.

Ja, jag lever än. Har haft fullt upp på senaste. Bloggen kommer lite i både andra- och tredjehand när man har det såhär.

De tre senaste veckorna har jag som sagt varit och tömt containrar med både däck och fälgar utanför Lund. Har varit både tufft och svettigt, men på nåt sätt gick tiden sjukt snabbt ändå. Och set konstiga är att jag inte hade den vaniga måndags-ångesten på besök heller. Jag trivdes faktiskt. Och det är väl kanske det som gjorde det. Jag hade roligt. Haha.
Kollegerna och cheferna var sjyssta som fan. Där fanns inte riktigt den där klyftan mellan kontorsråttor och folket på golvet. Alla var jättetrevliga. Alla pratade med alla. Och alla var öppna. Och man kände att man gjorde en insats.

Men nu som sagt är jag tillbaka i Eslöv. Jag vet inte om det är en bra eller dålig sak... det är inte det hemskaste stället jag varit på. Men jobbet är inte skitroligt. Och inte folket heller... mina kolleger från adecco är helt ok, men folk som jobbar här är lite.... tysta. Asså man känner att det finns en skillnad på att vara inhyrd och vara ordinarie. Det finns en viss kyla... men men. Inte så stor som det låter, men den finns där.

Helgen var ganska hektisk också. Fredag var sista dagen med däck. Vi tömde 2 containrar med däck... det var sjukt jobbigt... men inte nog med det, jag skulle åka tåg sen också! Åka till Gislaved! Vi åkte upp och firade svärmor Bodhil som fyllde år. Åt på restaurang och hade det trevligt. Älsklingens systerdotter är ju rolig. Dom bor ju i England nu, så hon pratar engelska. Inte sån skolengelska som vi är vana vid, åh nej! Hon är fan en riktig britt! Dom skulle få en ny lärare, som enligt henne hette Mrs Buhherwööh. XD och jordnötssmör: peenuhbuhheh! XD haha! Sjukt roligt!

Söndag åkte vi hem. Glodde på tv och tog det lugnt.

Det roliga är att under tiden som jag var i Gislaved så bodde jag hos syrran, det är ju varken ovanligt, eller det roliga i det här. Det roliga var att ingen var hemma när jag kom. Jag hade ett helt hus för mig själv! Haha! Mamma var ute i stugan hos morfar. Syrran och hennes pack var ju i Turkiet. Haha! Nåja, jag går ju inte henna gps dom så mycket ändå.

Oh well, oh well.
Nu hoppas jag att tåget kan komma snart så jag kan komma hem o sova.
Åh, sova....!
Sova! :D
Published with Blogger-droid v1.7.1

Inga kommentarer: