13 dec. 2011

Jobbskor och kattproblem

Jag kan inte klaga, jag har det för jävla bra asså.

Tidigare arbetsgivare i bemanningsbranschen har alltid haft det så att när man får kläder från dom, så får man låna ett par arbetsskor... ofta begagnade också... och jag vet inte, men det lockar inte mig att gå runt i dom i över 40h/veckan när någon annan svettig jävel gjort detsamma. Och mina egna arbetsskor har nu efter flera års trogen tjänst gått i pension. Dom läcker och smackar och knakar och har sig.
Så jag pratade med min chef på adecco, och se där, jag fick gå till ett företag som säljer arbetskläder och välja ut ett par skor! :D Fick ett visst belopp som bidrag, och kostade dom över det så drogs det från min lön. Bra som fan!! Så jag har varit på Jägerso idag och hämtat ett par nya skor, och dom har potential till att bli sjukt bra! Ska bara gå in dom ;) Men nu kommer jag iaf slippa gå runt och lyssna på allt knakande och bli blöt om fötterna. Hehe.

Och stackars katt.... Lille buseBoltan är dålig i magen... Han har varit det i nån dag. Mattan i hallen är förstörd och ska slängas.... Han vill inte gå på lådan och göra nr2 nu när han inte mår helt ok... Så vi ringde veterinären, och dom rekommenderade en avmaskning och kokt torsk och kyckling i några dagar. Avmaskningstabletterna gick ner väldigt smärtfritt! Nån smart snubbe kom på att göra tabletterna väldigt små, och då gick dom  jävligt lätt att gömma i små godsaker, och vips så var dom borta! :D Så imorgon får katten börja på en torsk- och kycklingdiet i några dagar.
Man märker på honom att han inte är helt ok. Han vill helst inte leka.. och han är väldigt mammig. Vill gärna vara nära en och sova.. Lille bus.

Gammal bild på lille bus. Så jävla söt han är :D


Och jag är så glad över att vi får skjuts upp till Gislaved i jul!! Inte minst för kattens skull! Den resan kommer vara så smärtfri för honom om man jämför med förra årets mardrömsresa... 7 jävla timmar. Jävla tåg och skit....

Nåja.
Om man räknar med denna nattens jobb så har jag 7 nätter kvar att jobba :D Sen är det 10 dagars ledighet som gäller!! :D Och vad jag ska SLAPPA!!! :D Så Awesome!! !:D WUHUU!
Ser fram emot julen! :D

Inga kommentarer: