24 juni 2011

Kris, Panik... Helt sjukt dåligt hår.

Fick ju lite smått panik idag.. Jag fick ju för mig för ett tag sen att jag minsann skulle bli brunett. Hmpf.... Vad var det för en jävla idé?! Jag märkte att det inte var Jag, så jag skulle korrigera det och locka tillbaka mitt röda hår idag.

Börjar med en blekning...
Och sen en röd hårfärg ovanpå... Hm.
Not so good actually....
Jag kunde Bryta av håret. Det var helt sjukt. Jag kunde asså dra av tussar av håret! Och jag skulle inte till Frida förrän imorgon egentligen! Shit asså.
Men som den goda vännen Frida är, så bjöd hon in mig en snabbis idag istället, så nu har jag inte lika mycket ångest. Enda ångesten som finns kvar nu är det att jag saknar mitt hår. Vi snackar om 15-20 cm hår som föll idag. Det är inte lite.. Speciellt inte för mig som har svårt att få långt.
Men som tur är så vet Frida precis vilket hår som passar mig och vad jag vill ha, så hon fixade det  snabbt och snyggt. Nu kan jag borsta igenom håret utan att det går sönder. Och jag kan återigen börja vara kreativ med det. Spretigt is back.

Så nu?
Ja snart ska jag väl fixa lite mat. Min karl hade ju det inte lätt när arg/förtvivlad/skitsur/ångestslagen flickvän sprang omkring hemma och grät och hade sig för att hon nu så klantigt bränt av sig håret.
Så han har varit i affären idag och tagit med sig hela hem.
Det ligger choklad och väntar på mig i köket ;)

*phew*
Nu kan jag slappna av igen.

Och i framtiden blir det ingen mer avfärgning/blekning!!!

Inga kommentarer: