1 juni 2011

Oh boy!

Tänk vad dum man kan känna sig ibland!

Då i mellandagarna när jag hittade min überälskade kamera, en Nikon D3000, så var jag sjukt lycklig. Tänk! JAG, JAG hade en Digital Systemkamera!

Men så kom jag ut och skulle fota. Sjukt många knappar.... Hm... Vad gör vad? Ah, där hade vi Automat-knappen. Den kör vi på! *klick klick*

Så i ungefär ett halvår har jag gått runt och faktiskt inte vetat vad min kamera är kapabel till. Så idag kom jag på det faktum... Att jag fick ju faktiskt med en Manual till kameran.... O_O Och den har jag inte tittat i. Det finns TUSEN funktioner på den som jag inte har märkt innan!! Shit asså. Vad jag känner min korkad! Men idag ska jag minsann ut och testa lite :D Oh Boy!

Jag hoppas ju på sjukt fina foton nu!
Sen att jag behöver köpa en massa utrustning som jag inte har råd med... Finns ju sjukt mycket jag vill testa egentligen. Men men. Det får komma när det kommer.

Och en gammal klasskompis till mig tipsade om en annan sak som jag inte alls har tänkt på. Det är ju så sjukt simpelt, men Genialiskt. Att jag aldrig tänkte på det! Det finns fotokurser (tutorials osv) på YouTube ju! Finns ju så sjukt mycket användbart där med! För nybörjare, som jag, också! :D AWESOME!

Haha.
Så... ja. Man lär så länge man lever :D

Inga kommentarer: